♡산다는 것은 기다림과 여행하는 것이다♡
The Art of William Whitaker 본문
The Concert Artist
The open window
harvest Home
Letter
A letter to alessandra
box of keys
The only son of an artist father, William Whitaker grew up in the special world of the working artist. He had access to the finest art materials and was painting in watercolor and oil at the age of six. His fondest early memories are of the sights sounds and smells of the art studio.
The art world of his childhood and youth was the brave new world of abstract expression!!!ism and until he was well out of college his natural inclination to draw accurately and his love for traditional realism was a source of inner conflict. Nevertheless he was fortunate, starting at age 17, to receive a thorough grounding in academic figure drawing and painting from the portrait painter Alvin Gittins at the University of Utah, and after exploring other styles he followed his heart into traditional art.
Whitaker loves to paint from life in an old fashioned studio. No matter what direction his art takes him, he always comes back to the model in the studio, the form bathed in the beautiful quiet cool light coming down from a high north window. He refers to this kind of seeing and painting as the Old Testament of art and feels there is enough magic to engage him there for the rest of his life.
He believes the value of painting is to be found in its spiritual power. Having been told all his life that the kind of painting he enjoys is dead, he takes quiet comfort in lovingly attempting to capture something the camera cannot see. He is also delighted that there are so many wonderfully talented young artists who are not bound or inhibited by contemporary art world conventions and who are out to paint beautifully crafted pictures without apology.
He has been a professional artist since 1965, during which time he has conducted workshops and been a university art professor. He continues to work with one or two advanced student artists for fun. He paints about three or four hours every day ands spends the rest of the time trying not to ruin any good work he's done
Claire Peterson
drawing by Paul Calle
Whitaker giving a workshop at Brigham Young University, fall 2002
William Whitaker
화가의 외동 아들인 윌리엄 휘테이커는 현역 화가의 특별한 환경에서 자랐다.
그는 대표적인 미술작품들을 접했고 여섯 살에 이미 수채화와 유화를 그리고 있었다.
그에게 가장 정다운 유년의 기억은 화실의 풍경과 소리 그리고 냄새들이었다
그의 어린시절과 소년기의 미술세계는 추상적인 표현주의를 지향하는 대담한 신세계였는데
대상을 정확히 그리려는 그의 자연스런 기질과 전통적 사실주의에 대한 애착으로
대학을 마칠 때까지 내적 갈등을 겪었다.
17세 무렵, 그는 유타 대학교의 초상화가 앨빈 기틴스로 부터 소묘와 회화에 대한
대학 수준의 교육을 받았던 행운아였고 다른 스타일의 화풍을 경험했음에도 불구하고,
전통적 미술을 추구하는 자신의 마음을 따랐다
휘테이커는 낡은 분위기의 작업실에서 생활하며 그림 그리는 것을 좋아한다.
그의 그림이 그를 이끄는 방향이야 어찌되었든, 그는 항상 아름답고 조용하며
북쪽에 난 높은 창으로부터 들어오는 시원한 빛이 감싸는 작업실로 돌아온다.
그는 미술의 구약성서처럼 보고 그리는 종류의 옛방식에 주목하고,
그의 남은 생애를 거기에 바칠만한 충분한 마술이 있다고 느낀다
그는 그림의 가치가 영적인 힘에서 발견되는 것이라고 믿는다.
그가 전생애에 걸쳐 즐겨 그리던 종류의 회화양식이 죽어버렸다고 언급되면서,
그는 카메라가 볼 수 없는 무언가를 담아내는 사랑스러운 시도 속에서 조용히 위안을 삼는다.
그는 또한 일시적인 미술 세계의 관례에 얽매이거나 억제되지 않고,
아름답고 정교한 기술로 묵묵히 그림을 그리는 재능있는 젊은 미술가들이 많이 있다는 사실에 기뻐한다
그는 1965년부터 직업 화가였고, 그 시간동안 그는 작업실을 운영했고 대학의 미술 교수가 되었다.
그는 1명 내지 2명의 우수한 학생 미술가들과 함께 재미있게 작품활동을 계속하고 있다.
그는 하루에 3~4시간 정도 그림을 그리고, 남는 시간은 그가 그렸던
좋은 작품들이 파손되지 않도록 노력하면서 보낸다
The Art of William Whitaker
Into the Woods 20 x 20" oil on canvas 1989
사랑
이 해인
우정이라 하기에는 너무 오래고
사랑이라 하기에는 너무 이릅니다.
당신을 사랑하지 않습니다.
다만
좋아한다고 생각해 보았습니다.
남남이란 단어가 맴돌곤 합니다.
어처구니 없이
난 아직 당신을 사랑하고 있지는 않지만
당신을 좋아한다고는 하겠습니다.
외롭기 때문에 사랑하는 것이 아닙니다.
사랑하기 때문에 외로운 것입니다.
누구나 사랑할 때면
고독이 말없이 다가옵니다.
당신은 아십니까..
사랑할수록 더욱 외로와진다는 것을
Stone Turtle 18x14" oil on canvas 2000
Tabled Roses 12x9" oil on panel 1994
Steamer Trunk oil on canvas 1980
A Season's Dance 16 x 24" oil/ on panel 1986
The Roses of Santa Fe 12 x 9" oil on panel 1991
Performance 20 x 16" oil on canvas 1991
Pathway 20 x 16" oil on canvas 1998
Paranymph 28x22" oil on canvas 1989
The Next Day 30x24" oil on panel 2001
Monarch 14x18" oil on canvas 2001
Member of the Company 12x9" oil on panel 1992
Magic Carpet 15x15" oil on board 1981
Dancer 18x15" oil on panel 1997
Treasure 14 x 18" oil on panel 1992
The West Window 16 x 12" oil on panel 1992
The Letter 13.5 x 9" oil on panel 1993
Primary Trio 20 x 14" oil on panel 1984
Island Pathway 12x9" oil on panel 2001
Mandolin Dancer 25 x 19" oil on panel 1986
High Brasil 9 x 12" oil on panel 1992
Green Park 8x10" oil on panel 1987
Fresh Air 12x9" oil on canvas 1996
Flight of Fancy 18x14" oil on canvas 2000
Weaver 12 x 9" oil on panel 1983
Portuguese Flying Carpet 14 x 20" oil on panel 1983
Cutty Sark 12x9" oil on panel 1983
Country Quilt 10x12" oil on panel 1993
Nederlandse 9x12" oil on panel 2001
Plains Portrait 24x18" oil on canvas 2000
Harvest Home 11x13" oil on panel 1985
The Concert Artist 12 x 16" oil on panel 1995
Charity's Dance 18 x 24" oil on panel 1992
Caryatid 32 1/2 x 22 1/2" oil on canvas 2000
Cartimandua 12 x 9" oil on panel 1990
Nut Brown and Green 16x12" oil on panel 1985
The Open Window 12x9" oil on panel 1993
A Box of Keys 24x16" oil on canvas 2000
Black Irish 24 x 16" oil on panel 1999
Bachianas Brasileiras 16 x 20" oil on panel 1984
The Yellow Dress 24 x 16" oil on canvas 1981
The Water Jar 36 x 24" oil on panel 1977
Vikings Daughter 9 x 12" oil/ on panel 1986
Araucana and Blue Andalusian 22 x 28" oil on panel 1982
A Letter to Alessandra 20x24" oil on panel 2000
Spring Come Again 16x24" oil on panel 2000
A Game of Spoons 12 x 20" oil on panel 1990
A Season at Iosepa 30 x 42" oil on canvas 1983
Holiday and Mountain Home 22 x 28" oil/ on panel 1986
The Lady Abish 12 x 9" oil on panel 1993
'##겔러리## > ART겔러리' 카테고리의 다른 글
고독의 그림 갤러리... Katia Chausheva (0) | 2009.06.21 |
---|---|
Vladimir Zebek - 바다풍경 (0) | 2009.06.21 |
아름다운 꽃 갤러리... (0) | 2009.05.02 |
여인의 한가로운 오후 (0) | 2009.03.26 |
노인에게 젓물린 여인 (0) | 2009.03.04 |